זהו הפוסט ה 34, בסדרת פוסטים בנושא פיתוח עסקי.
פילוח לקוחות:
מספר שאלות שחשוב מאוד שנשאל את עצמנו, מתוך מודל הקנווס, בהקשר של פילוח לקוחות, הינן:
• מי הלקוחות הפוטנציאלים שעבורם אנו מייצרים ערך? • מה המאפיינים של האנשים בכל פלח שוק? • מהי החלוקה למגזרים או קטגוריות לפי מאפיינים משותפים? ניתן להשתמש גם במספר כלי עזר פשוטים, כגון:
1. בניית תעודת זהות הלקוח:
• יצירה של "פרסונה" ללקוחות - להגדרה והבנה של קהל היעד • בניית דמות פיקטיבית, שמייצגת אחד מסוגי הלקוחות , ונבנית על סמך מידע שנאסף או על סמך מחקר שוק.
2. טבלת עזר להגדרת פלח שוק, מי הלקוח, אופן ההשפעה (משתמש / משלם..), צורך - מה ה PAIN שלו, רווח - מה ה GAIN שלו, מהי הצעת הערך
3. פילוח עץ - שמשמש לפילוח שוק
בהצלחה,
אתם מוזמנים להתייעץ, לכתוב הערות / תובנות, וכל דבר בעל ערך.
ניר רובינפלד - יועץ, דירקטור, ומנטור פיתוח עסקי - מנטלי