זהו הפוסט ה 23, בסדרת פוסטים בנושא פיתוח עסקי.
שיווק:
• כלל הפעולות שאנו עושים, כדי להחדיר את הנוכחות שלנו לקהל הפוטנציאלי, ולהכינו לקראת רגע המכירה.
• השיווק ממוקד בהבנת הלקוח וצרכיו, וכולל מגוון תהליכים, כדי לקדם מכירה ולמקסם רווח.
• חשוב לבחון את היבטי התאמת המוצר והשירות, הנגשתו ,תימחורו ,אריזתו, השפה התקשורתית.
אסטרטגיה שיווקית – שלבי בניה מומלצים:
הנחת הנחות, בדיקת השוק, הבנה מה הלקוח צריך ומה הוא מחפש, אימות ההנחות שלנו מול השוק, בניית תקציב וערוצי הגעה ללקוח.
במסגרת פילוח הלקוחות במודל הקנווס - מומלץ מענה על השאלות הבאות:
• מי הלקוחות הפוטנציאלים שעבורם מייצרים ערך?
• מה המאפיינים של האנשים בכל פלח שוק?
• מהי החלוקה למגזרים או קטגוריות לפי מאפיינים משותפים?
כלי עזר שניתן להשתמש בהם הינם:
1. פילוח עץ.
2. טבלאות עזר.
3. בניית תעודת זהות ללקוח.
בהצלחה,
אתם מוזמנים להתייעץ, לכתוב הערות / תובנות, וכל דבר בעל ערך.
ניר רובינפלד - יועץ, דירקטור, ומנטור פיתוח עסקי - מנטלי.