top of page

פיתוח עסקי

ציבורי·38 חברים
ניר רובינפלד
מנטור ויועץ בקהילה
כותב מקצועי בקהילה

זהו הפוסט ה 35, בסדרת פוסטים בנושא פיתוח עסקי.

מספר דברים שחשוב להכיר לגבי השיווק:

שיווק הינו :

כלל הפעולות שעושים, כדי להחדיר את הנוכחות שלנו לקהל הפוטנציאלי, ולהכינו לקראת רגע המכירה. ממוקד בהבנת הלקוח וצרכיו, וכולל מגוון תהליכים, כדי לקדם מכירה ולמקסם רווח, כגון: התאמת המוצר והשירות, הנגשתו, תמחורו, אריזתו והשפה התקשורתית אסטרטגיה שיווקית הינה רצף הפעולות, המסרים והערוצים, שנדרש להשתמש, לאחר הבנת השוק והלקוח, על מנת להשיג את המטרות העסקיות לטווח הארוך.


אסטרטגיה שיווקית – שלבי בניה: הנחת הנחות בדיקת השוק הבנה מה הלקוח צריך ומה הוא מחפש אימות ההנחות שלנו מול השוק בניית תקציב וערוצי הגעה ללקוח

תוכנית שיווקית – פרקים עיקריים: השוק – מבנה השוק, קצב צמיחה, רווחיות, וותק של עסקים בתחום, האם התחום חדש, מה משפיע על השוק, רגישות למחיר, מה השווקים הנושקים ומשלימים, הזדמנויות בשוק, איומים בשוק. חסמים – רגולציה, מודעות, ביזור השוק. הצעת הערך שלי. הבידול שלי. מי קהל היעד ומה מאפייניו – התאמת הצעת הערך לפלחי הלקוחות, האם הבידול נותן לי יתרון יחסי. האסטרטגיה השיווקית – התדמית והמיצוב שלי בשוק – התייחסות ללוגו, מקום וכו', מי הלקוחות הראשונים שיקנו את המוצר? ערוצי פרסום שיווק ומכירות – ערוצי הפצה, חנויות, מפיצים, אינטרנט מי המתחרים? מסגרת תקציב. תמהיל השיווק – איך זה נראה על העסק שלי? תוכנית אופרטיבית – כולל הערכת יעדים מספריים, לוח זמנים ומיפוי משאבים. בקרה – אמצעי מדידה ובקרה לבחינת עלות תועלת.

* מומלץ להתייעץ עם יועץ שיש לו התמחות ונסיון שיווקי.

בהצלחה,

אתם מוזמנים להתייעץ, לכתוב הערות / תובנות, וכל דבר בעל ערך.

ניר רובינפלד - יועץ, דירקטור, ומנטור פיתוח עסקי - מנטלי

מי אנחנו

קהילת פיתוח עסקי הוקמה לטובת יצירת בית חם לבעלי עסקים שרוצים...

חברים

bottom of page