הי כולם,
זהו הפוסט החמישי, בסדרת פוסטים בנושא פיתוח עסקי.
השלב הבא לאחר הגדרת המטרות והיעדים הוא בניית תוכנית עבודה לכל אפיק שיווקי לשם עמידה ביעדים.
חשוב שתוכנית העבודה תכלול את "רגלי השיווק" העיקריות: מול לקוחות קיימים, קשרים, שת"פים, דיגיטל ועוד.
על מנת לייצר התקדמות שנתמכת על ידי הצלחות קטנות מומלץ לבצע חלוקה של המטרות והיעדים בתוכנית העבודה לחתיכות קטנות.
לשים לב ל"נתיב הקריטי" (הפעולות שמקדמות אותנו ביותר למטרות שלנו), ולבצע בהן פעולה מתמדת.
ישנה חשיבות רבה לבניית סט מדדים להתפתחות העסק ושגרות ניהול, ברמה יומית / שבועית / חודשית, למעקב ובקרה על התפתחות העסק ועל האפקטיביות של גורמי השיווק ומכירות ואחרים.
מומלץ לשים לב שתוכנית העבודה תתמוך גם בכיווני חשיבה על מרכזי רווח עתידיים / מניבים. כציר התקדמות לטווח ארוך (פסיבי) וגם ליצירת "שרידות" והתפתחות עסקית (ר.מ.ה - ריבוי מקורות הכנסה).
ב"רגלי השיווק" מול לקוחות קיימים ושת"פים / קשרים חשוב מאוד לבנות / לעדכן את מאגר הלקוחות / השת"פים. זהו מנוע העיקרי - לב העסק!!
מאגרים אלו ישמשו לטובת: מעקב, בקרה וקידום פעילות מול הלקוחות במסגרת משפכי השיווק ומכירות.
אופן בניית תכנית עבודה לקידום הפרוייקטים / משימות:
• גזירת היעדים למשימות.
• הגדרת אחראי לביצוע (במידה ויש שותפים / עובדים נוספים בעסק).
• הערכת זמנים לביצוע והגדרת לו"ז.
• בניית גאנט פעילות
• בדיקה מהם המשאבים הנדרשים לעומת הקיימים.
בהצלחה
אתם מוזמנים להתייעץ, לכתוב הערות / תובנות, וכל דבר בעל ערך.
ניר רובינפלד - יועץ, דירקטור, ומנטור פיתוח עסקי - מנטלי.
מסלול מרתק לקל ליישום, ממש עושה סדר. תודה!