top of page

כתיבה שיווקית

ציבורי·78 חברים

תגובות בפייסבוק ולינקדאין הן כלי שיווקי מ-ע-ו-ל-ה-! וזה כלי אורגני. כלומר – זה לא פרסום שמקודם על-ידי תקציב מדיה, אלא מדובר בפעולות שמקדמות את העסק שלנו מבלי להוציא שקל. יחד עם זאת יש כאן השקעה של זמן והרבה אנרגיה טובה. כמה נקודות חשובות: מי שמפרסם את הפוסט יסתכל על כל תגובה ותגובה וזה יעורר תגובה רגשית אצלו. כן, כן, גם המבוגרים לא שונים מבני נוער, שרואים בתגובות לפרסומים שלהם, הבעת הערכה, הבעת שעשוע והבעת אהבה כמובן. להגיב לפוסט זו תקשורת בינינו לבין הכותב. אתם, המגיבים, תקבעו איזו תקשורת זו תהיה, וזה מביא אותי לנקודה הבאה. מה לכתוב בתגובה? אם החלטתם לצאת ידי חובה (כי ריקי אמרה בפוסטים שלה שתגובות הן כלי קידום נהדר) ותכתבו תגובות בנות מילה אחת / מטבע לשון אחד כדוגמת "תותחית", "מהממת", "פיפי", "מזל טוב", "בהצלחה", "יא אלוף" וכדומה – פספסתם. במקרים האלה עדיף לא להגיב. תחפרו טיפה בראשכם, ודמיינו שבעל העסק עומד מולכם ואמר את הדברים האלה שפירסם. מה תגידו לו בתגובה לדבריו? פרונטלית אנחנו נגיד יותר ממילה שחוקה. זה יעשה אימפקט אדיר, תאמינו לי. ולמי שקשה לו לחפור, הנה כמה דוגמאות שיכולות לעזור: "אני נהנית לקרוא מה שכתבת כאן." "תודה על הידע / המידע שנתת בפוסט שלך." "הדברים האלה מרתיחים / מעצבנים / מקוממים / ממש לא לעניין (ואז תנו מילה או שתיים למה. זה בדרך כלל תגובה הולמת למי ששיתף עוול שחווה)." "נראה שהיה לך יום מעולה עם כל מה ש... (ואז לכתוב מילה או שתיים על העניין שהסב גאווה לבעל העסק)." "אני מלאת התפעלות שבנית / הקמת / תכננת / ביצעת את הדברים האלה." בגדול – תכתבו מהלב. אפשר 5-10 מילים וזו תגובה נהדרת, שחשובה מאוד לבעל העסק. זה המינימום. יש פוסטים שמעוררים אצלכם תגובה רגשית עזה – אז תשקיעו את ה-2 דקות לנסח תגובה מנומקת. יש פוסטים ששם תוכלו להבליט את יתרונות הכישורים שלכם בעסק – שם חשוב להשקיע בתגובות. לקוחות רבים שלי הגיעו ללידים מתגובות שהעלו באופן קבוע לפרסומים שונים. תגובות שהראו חשיבה, רצינות, השקעה, הזדהות וידע מקצועי. כי לא רק כותב הפוסט קורא את התגובות שלכם, אלא גם קוראים אחרים. מבטיחה לכןם.

מקווה שעזרתי, ריקי


דני פרקש
דני פרקש
דני פרקש
Jan 19, 2023

היי ריקי.

תודה על הפוסט המעשיר.

א) אני נהנית לקרוא מה שכתבת כאן.

ב) תודה על הידע / המידע שנתת בפוסט שלך.

סססססתם...

אכן לרובנו יש נטייה לא להשקיע בתגובה לפוסטים, ולכן מאוד אהבתי את הפוסט שלך שמבהיר את הנושא של תגובות.

כתבת שיש פוסטים שמעוררים תגובה רגשית עזה.

כתבת שיש פוסטים ששם נוכל להבליט את יתרונות הכישורים שלנו בעסק.

כאן אני פונה לקהילה - האם יש לכם דוגמא אחת או שתיים לגבי נושאים לפוסטים שיעוררו תגובה רגשית חזקה לעסק שלכם או שיבליטו את הכישורים שלכם בעסק? למשל בעסק שלי כיועץ שיווקי:

"מי שמוציא כסף על שיווק עושה טעות אדירה כי שיווק טוב לא צריך לעלות שקל אחד".

או "הגאונות בשיווק זה לבנות מערכת שלמה של אנשי מכירות באמצעות שיתופי פעולה שתזרים שפע של לקוחות ללא מאמץ לעסק שלכם - ואת זה אני יודע לבנות לכל בעל/ת עסק ולא משנה מה התחום בו הוא/יא עובדים".


קהילה יקרה - נשמח אם תשתפו אותנו בנסיון שלכם או שתכתבו דוגמאות לנושאים לפוסטים שמעוררים תגובה רגשית לעסק שלכם או מבליטים את הקישורים שלכם.

ושוב תודה לך ריקי על שהעלית לפחות אצלי את התובנות בתגובה לפוסטים ולנושאים של פוסטים.

שבת שלום לכולם. 😍



Like

מי אנחנו

שלום לכולם בקבוצה הזאת מדברים וגם עושים - כתיבה שיווקית לעסק...

חברים

bottom of page